ΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΝΑΣ , ΠΕΣ ΤΟ !

Από την Αλίκη Ζωγράφου ( personal trainer )

σωστο η λαθος

 

Με αφορμή μία συζήτηση με μια αγαπημένη μου μαθήτρια και ένα άρθρο που διάβασα πρόσφατα, θέλω να μοιραστώ κάποιες σκέψεις μου.
Η Α. στο τελευταίο μας μάθημα, συζητώντας για Pilates και γυμναστική γενικότερα, μου αποκαλύπτει ότι η πρώτη της επαφή με το pilates δεν της ήταν ευχάριστη.

Πριν από εμένα είχε κάνει ένα μάθημα με άλλη δασκάλα (με αξιόλογες γνώσεις), αλλά αυτό που δεν της ταίριαξε ήταν ο τρόπος διδασκαλίας (έλλειψη μεταδοτικότητας) και το γεγονός ότι ενώ επαναλαμβανόμενα της έλεγε ότι στην ουδέτερη θέση της λεκάνης (βλέπε προηγούμενο άρθρο http://youarethestar.gr/%CF%84%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%B9%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B5-%CE%B1%CE%B8%CE%BB%CE%B7%CF%84%CE%B7%CF%83-%CE%B1%CF%83%CE%BA/ ) πονούσε πολύ η μέση της (έχει λόρδωση), εκείνη επέμενε λέγοντάς της ότι αυτό είναι το “σωστό” .
Εντάξει, για το κομμάτι της μεταδοτικότητας δεν μπορώ να πάρω θέση, καθώς μεταξύ δάσκαλου-ασκούμενου παίζει σημαντικό ρόλο και η “χημεία”.  Αυτό όμως που με προβληματίζει είναι το άλλο κομμάτι..
Τι σημαίνει “αυτό είναι το σωστό”;;
Ο κόσμος του pilates είναι χωρισμένος σε δύο “στρατόπεδα”, “flat back” και “neutral position”.

Η κάθε μία πλευρά απορρίπτει την άλλη.. Έχω παρακολουθήσει και τις δύο..
Θα πω λοιπόν καθαρά την προσωπική μου άποψη.
Και τα δύο μπορεί είναι σωστά και τα δύο μπορεί να είναι λάθος.
Πάντα πας με τις ανάγκες του μαθητή σου και ανάλογα την άσκηση. Ο στόχος σου είναι να βοηθήσεις τον άλλο να νιώσει καλύτερα, να πάψει να πονάει και να αναβαθμίσει την ποιότητα της ζωής του! Όχι να τον μπερδέψεις, πονέσεις ή ακόμα χειρότερα να του επιδεινώσεις το πρόβλημά του.
Αν για παράδειγμα κάποιος πάσχει από λόρδωση, είναι Σωστό να τον δουλέψεις flat back για να τον αναγκάσεις να κάνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που έχει “μάθει”.
Αν κάποιος έχει αστάθεια στα γόνατα και θέλεις σε κάποιες ασκήσεις να απομονώσεις και να ενδυναμώσεις τον γλουτό του ( ο βασικότερος μυς για την σταθεροποίηση του γονάτου), τότε και πάλι είναι Σωστό να τον προτρέψεις σε οπίσθια κλίση της λεκάνης.
Ναι, σε έναν απόλυτα υγιή ασκούμενο θα διδάξεις από την αρχή την ουδέτερη θέση. Γίνε όμως πιο ευέλικτος-η. Δες μεμονομένα και μην γενικεύεις όταν πρόκειται για την υγεία του ασκούμενού σου. Άκου τα πάντα. Κράτα και χρησιμοποίησε τις γνώσεις σου με σύνεση, κατανόηση και ενδιαφέρον. Εξελίξου, μην μένεις στάσιμος. Μην αρκείσαι σε μια πιστοποίηση. Διάβασε, ψάξου. (Εάν είσαι δάσκαλος-α).
Αν πάλι είσαι ασκούμενος-η να ξέρεις πως ο πόνος δεν είναι επιθυμητός. Γι’αυτό εκτός από τον δάσκαλο να ακούς και το σώμα σου. Να σέβεσαι τα όριά του και να μην ντρέπεσαι να εκφράσεις ότι πονάς νομίζοντας πως έτσι πρέπει να είναι. Αυτό όμως πρόσεξε, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να πας στο άλλο άκρο.
Το παν είναι η σωστή συνεργασία και επικοινωνία. Εξάλλου εκτός από το να φτιάξεις το σώμα σου και την υγεία σου, πρέπει και να περνάς καλά!

Be first to comment