ΑΠΑΛΛΑΓΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ !

ΑΓΧΟΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Από την Ελισάβετ Τσίκνα ( Ειδική παιδαγωγός )
Εξετάσεις! Μια λέξη που προκαλεί άγχος και στρες σε μικρούς και μεγάλους. Ακόμη όμως και αν είστε από τους τυχερούς που έχετε απαλλαγεί από τον βραχνά των εξετάσεων, σίγουρα θα θυμάστε από τα μαθητικά – φοιτητικά σας χρόνια τον «κόμπο» στο στομάχι, τους συχνούς πονοκεφάλους, το «πλάκωμα» στο στήθος, τον ιδρώτα, την ευερεθιστότητα – νευρικότητα, την τάση προς απομόνωση και πολλά άλλα από τα λεγόμενα σημάδια του «άγχους των εξετάσεων».
Αν λοιπόν είστε γονείς παιδιών που πρόκειται να δώσουν εξετάσεις, θυμηθείτε πώς νιώθατε εσείς και προσπαθήστε να στηρίξετε το παιδί σας στη δύσκολη αυτή δοκιμασία.
Πρέπει να επισημανθεί, πως μέχρι ενός σημείου το άγχος που νιώθουμε είναι μία φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού, καθώς μας κινητοποιεί και μας κάνει πιο αποδοτικούς και παραγωγικούς. Το άγχος όμως είναι ικανό να στερήσει από τους μαθητές αρκετές φορές μια καλή επίδοση.
Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθούν τέτοια περιστατικά, σας παραθέτουμε παρακάτω κάποιες συμβουλές οι οποίες θα σας φανούν χρήσιμες είτε είστε γονέας, είτε μαθητής.
Προτάσεις για γονείς
Δείξτε κατανόηση σε ενδεχόμενη νευρικότητα και ευερεθιστότητα του παιδιού σας
Προθυμοποιηθείτε να το ακούσετε, ώστε να μοιραστεί τους φόβους και τις ανησυχίες του μαζί σας
Το άγχος είναι μεταδοτικό. Προσπαθήστε να μεταδίδετε ηρεμία στα παιδιά
Μην επαναλαμβάνετε στο παιδί φράσεις όπως «πρέπει να διαβάσεις», «μη χαζεύεις». Εκείνο γνωρίζει τους ρυθμούς του. Η υπερβολική πίεση μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα.
Κατανοήστε πως οι εξετάσεις δίνονται από το παιδί – για το παιδί και όχι από εσάς. Εσείς είστε απλά υποστηρικτές
Εξηγήστε του πως σημασία έχει η προσπάθεια και ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα εσείς θα είστε κοντά του και θα το στηρίζετε
Δεν είναι ανάγκη να του συμπεριφέρεστε σαν να είναι άρρωστο- σταθείτε διακριτικά κοντά του και όταν θελήσει κάτι θα σας το ζητήσει.
Αφήστε τα παιδιά να επιλέγουν για τον εαυτό τους και μην τα ωθείτε στην υλοποίηση των δικών σας επιθυμιών και ανεκπλήρωτων ονείρων.

Προτάσεις για μαθητές

Αν είστε μαθητές οφείλετε να γνωρίζετε πως οι συμβουλές που ακολουθούν δεν αποτελούν «πανάκεια» για μια καλή επίδοση εάν δεν έχει προηγηθεί συστηματική μελέτη κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς. Ωστόσο μπορούν να βοηθήσουν ώστε να μη χαθούν μονάδες λόγω τους άγχους.

Πριν το τεστ
Μελετήστε σε έναν οργανωμένο, τακτοποιημένο και ήσυχο χώρο
Εάν νιώθετε ότι η μουσική σας βοηθάει να αποδώσετε καλύτερα, μελετήστε ακούγοντας χαμηλής έντασης μουσική
Φροντίστε να μην αποσπάται η προσοχή σας από άλλα ερεθίσματα όπως ο υπολογιστής ή το κινητό
Την περίοδο πριν τις εξετάσεις κάντε συχνές επαναλήψεις και κρατήστε σημειώσεις ή υπογραμμίστε τα πιο σημαντικά, έτσι ώστε την επόμενη φορά να εστιάσετε σε αυτά
Επιμείνετε στα σημεία που σας δυσκολεύουν και αφήστε για το τέλος τα μέρη που γνωρίζετε καλά
Φροντίστε να κοιμάστε αρκετά
Να τρέφεστε σωστά
Να αφιερώσετε ωφέλιμο χρόνο στον εαυτό σας κάνοντας διάλειμμα. Περάστε λίγο χρόνο με τους φίλους σας ή κάντε μια βόλτα. Μην ασχολείστε με τον υπολογιστή και την τηλεόραση
Συζητήστε τους προβληματισμούς σας με τους γονείς και τους φίλους σας
Επικεντρωθείτε στο παρόν και μην αγχώνεστε για το μέλλον
Μην ξενυχτήσετε διαβάζοντας
Κατά τη διάρκεια της εξέτασης
Αποφύγετε να συζητήσετε με τους φίλους σας για την ύλη, πριν την έναρξη της εξέτασης. Αυτό μπορεί να σας μπλοκάρει
Μόλις πάρετε τα θέματα πάρτε μια βαθιά ανάσα για να ηρεμήσετε και να συγκεντρωθείτε
Προσπαθήστε να διαχειριστείτε σωστά το χρόνο σας
Ακούστε προσεκτικά τις οδηγίες των καθηγητών
Διαβάστε προσεκτικά την εκφώνηση
Απαντήστε πρώτα τα θέματα που γνωρίζετε και αφήστε εκείνα που σας δυσκολεύουν για το τέλος
Κρατήστε σημειώσεις στο πρόχειρό σας
Προσπαθήστε να παρουσιάσετε ένα ευανάγνωστο γραπτό, χωρίς ορθογραφικά λάθη, το οποίο θα είναι εύκολο να διορθωθεί
Φροντίστε να ελέγξετε το γραπτό σας πριν το παραδώσετε
Αξιοποιείστε όλο το χρόνο που σας δίνεται
Έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό, ώστε να μην αφυδατωθείτε κατά τη διάρκεια της εξέτασης

Καλή επιτυχία!!!

Be first to comment