ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ

ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ

Από την Αλίκη Ζωγράφου ( personal trainer )

Η Σκλήρυνση κατά πλάκας ή αλλιώς πολλαπλή σκλήρυνση, είναι ένα χρόνιο

νευρολογικό νόσηµα, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των αυτοάνοσων νοσηµάτων.

Αυτό σηµαίνει ότι το ανοσοποιητικό σύστηµα του ασθενούς, το οποίο συνήθως

επιτίθεται σε µικρόβια και ιούς, τώρα επιτίθεται εναντίον φυσιολογικών ιστών του

σώµατος.

Στη ΣΚΠ το ανοσοποιητικό σύστηµα στρέφεται εναντίον ιστών του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος, στον Εγκέφαλο και τον Νωτιαίο Μυελό.

 

Τα συµπτώµατα είναι πολλά και ποικίλα. Υπάρχουν όµως και

κάποια συµπτώµατα τα οποία είναι κοινά σε όλους τους ασθενείς. 

Αυτά είναι:

                     Αδυναµία ή πρόβληµα κινητικότητας.

                      Παράλυση ή τρόµο σε κάποιο από τα άκρα του σώµατος.

                      Έλλειψη συντονισµού κινήσεων.

                      Σπαστικότητα ή και ατροφία των µυών.

                      Απώλεια της ισορροπίας.

                      Προβλήµατα όρασης (θολή όραση ή διπλωπία).

                      Ακράτεια ούρων ή κοπράνων.

                      Γνωστικά προβλήµατα. ∆ιαταραχές αισθήσεων.

                      Κούραση, ζαλάδες, ίλιγγοι.

                      ∆υσκολίες στην οµιλία.

                      Αλλαγές της διάθεσης.

Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει ώστε να μειωθούν τα συμπτώματα των ατόμων με σκλήρυνση κατά πλάκας, αλλά είναι σημαντικό να ληφθούν ορισμένα μέτρα ασφάλειας εάν θέλουμε το πρόγραμμα άσκησης να είναι επιτυχής. Το σημαντικότερο πράγμα που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι πως δεν πρέπει να το παρακάνουμε .

Επιλέξτε μια δραστηριότητα που απολαμβάνετε και διασκεδάστε με αυτή! Το aqua αερόμπικ, η κολύμβηση, το tai chi και η γιόγκα είναι παραδείγματα ασκήσεων που λειτουργούν πολύ καλά σε ανθρώπους με ΣΚΠ

Ο έλεγχος από τον γιατρό σας πριν αρχίσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης είναι σημαντικός.Θα πρέπει να δοθούν οι εξής οδηγίες:

                     ο τύπος της άσκησης που είναι καταλληλότερος για σας και εκείνος που πρέπει να αποφύγετε

                     η ένταση της άσκησης (πόσο σκληρά πρέπει να γυμνάζεστε)

                     η διάρκεια της άσκησης και οποιοσδήποτε περιορισμός φυσικής δραστηριότητας

Be first to comment