ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΙΤΑ ;

Από τον Γιώργο Λουκίσσα ( Διαιτολόγος – Διατροφολόγος )

διαιτα και φρουτα

Πόσο σημαντικό είναι να τρώμε φρούτα ενδιάμεσα από τα γεύματα μας… ; Πολύ!
Έχουμε πει πολλές φορές πόσο καλό μας κάνουν τα μικρά και συχνά γεύματα.
Βοηθούν τα μέγιστα στο να μη πεινάμε, στο να κρατάμε το ζάχαρο στο αίμα σε σταθερά επίπεδα κι έτσι να μην αποζητάμε το γλυκό, στο να προστατεύουμε τα τοιχώματα του στομαχιού μας από τα γαστρικά υγρά, στο να «ξεγελάμε» τον μεταβολισμό μας σε περιόδους δίαιτας κι έτσι να μειώσουμε τις πιθανότητες του να «κολλήσουμε» και να μη χάνουμε βάρος, στο να περιορίσουμε τυχόν φουσκώματα και γενικά στην καλύτερη και σωστότερη λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος.
Κανένα όμως υγιεινό σνακ δεν είναι πιο ωφέλιμο από τα φρούτα, ειδικά σε περίοδο δίαιτας.
Τα φρούτα μπορούν στις ίδιες θερμίδες να μας χορτάσουν καλύτερα από τα περισσότερα σνακ.

Η ζάχαρή τους (φρουκτόζη) σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες που μας δίνουν, μας βοηθούν να κρατήσουμε πιο σταθερά τα επίπεδα ζαχάρου και έτσι να νιώθουμε ότι έχουμε ενέργεια για περισσότερη ώρα, χωρίς την ανάγκη για οποιοδήποτε γλυκό, γι αυτό και πάντα είναι καλύτερο τα φρούτα να τα τρώμε και όχι να τα πίνουμε, διότι σε μορφή χυμού δεν παίρνουμε τις φυτικές ίνες.
Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε νερό μας βοηθούν στην ενυδάτωση. Δεν θα αναλύσω τους λόγους για τους οποίους είναι σημαντικό να ενυδατωνόμαστε επαρκώς μιας και κάτι τέτοιο χρειάζεται ένα ξεχωριστό άρθρο από μόνο του, απλά θα πω πως η σωστή ενυδάτωση βοηθάει στο αίσθημα του κορεσμού και στη σωστή λειτουργία του οργανισμού γενικότερα.
Οι βιταμίνες που παίρνουμε από τη μεγάλη ποικιλία φρούτων έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στη σωματική και ψυχική υγεία μας. Πέραν των γνωστών λειτουργιών τους που μας προστατεύουν από ασθένειες και που θωρακίζουν την άμυνα του οργανισμού, βοηθούν αρκετά στη σωστή έκκριση ουσιών, ορμονών και νευροδιαβιβαστών που σχετίζονται με τη καλή διάθεση και ευφορία. Μας βοηθούν έτσι στο να τηρήσουμε ένα πρόγραμμα διατροφής πιο σωστό και χωρίς μεγάλες αποκλίσεις.
Γενικότερα πρέπει να γίνει κατανοητό πως μόνο άμα είμαστε υγιείς σωματικά και ψυχικά μπορούμε να αποβάλλουμε από πάνω μας δια παντός τα ανεπιθύμητα κιλά. Οποιαδήποτε μέθοδος αδυνατίσματος που δεν έχει σαν κύριο γνώμονα την υγεία του ατόμου είναι καταδικασμένη αργά ή γρήγορα να αποτύχει.

Be first to comment