ΟΙ 5 ΕΠΙΚΡΑΤΕΣΤΕΡΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΕ ΒΑΡΗ

βαρη για γυναικες και αντρεςΑπό την Αλίκη Ζωγράφου ( personal trainer )

Η προπόνηση με βάρη αποτελεί μια ολόκληρη επιστήμη, με πολλά χρόνια μελέτης και έρευνας γύρω από αυτήν.
Ξεκινώντας να ξεκαθαρίσουμε πρώτα τι στοχεύει το συγκεκριμένο είδος άσκησης. Ο κυριότερος στόχος της είναι η μυική δύναμη. Αυτή διαχωρίζεται σε 3 κατηγορίες:

  • Μέγιστη δύναμη 
  • Ταχυδύναμη
  • Αντοχή στη δύναμη

Εκτός όμως από μυική δύναμη, η προπόνηση με βάρη τονώνει το μεταβολισμό και μειώνει το σωματικό λίπος, καθώς αυξάνει τη μυική μάζα.

Έχουν δημιουργηθεί όμως, αρκετοί μύθοι σχετικά με την άσκηση με βάρη-αντιστάσεις, πράγμα που  την καθιστά υπό αμφισβήτηση μεγάλο ποσοστό ασκούμενων.

Οι 5 μεγαλύτεροι μύθοι λοιπόν για την προπόνηση με βάρη είναι οι εξής:

  1. Η προπόνηση με βάρη κάνει το σώμα των γυναικών αντιαισθητικό. Μην κρίνετε από τα σώματα των αθλητριών του body building. Για να φτάσει σε τέτοιο αποτέλεσμα ένα γυναικείο σώμα θα πρέπει να κάνει πάρα πολλές ώρες προπόνηση με βάρη και να ξεκινήσει αγωγή με στεροειδή για αύξηση του μυικού όγκου, καθώς οι γυναίκες διαθέτουν χαμηλότερο ποσοστό τεστοστερόνης και μεγαλύτερο ποσοστό οιστρογόνων από τους άντρες. Αυτή είναι και η αιτία που έχουν μεγαλύτερο ποσοστό λίπους έναντι μυικής μάζας, συγκριτικά με τους άντρες. Αντιθέτως λοιπόν, ένα καλογυμνασμένο και σφιχτό γυναικείο σώμα είναι απόλυτα θηλυκό.
  2. Αν σταματήσουμε τη προπόνηση με βάρη οι μύες μετατρέπονται σε λίπος ή όταν ξεκινάμε τα βάρη το λίπος μετατρέπεται σε μυς. Αυτό είναι απλά αδύνατο. Είναι άλλο πράγμα ο λιπώδης ιστός και άλλο ο μυικός ιστός. Αυτό που συμβαίνει όταν σταματάμε να ασκούμαστε είναι συσσώρευση λίπους λόγω αδράνειας και μείωση της μυικής μάζας.
  3. Επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη των παιδιών. Σε όλα τα αθλήματα η μυική ενδυνάμωση με βάρη-αντιστάσεις είναι απαραίτητη, ακόμα και στις νεαρές ηλικίες. Φυσικά με τις σωστές προυποθέσεις, όπως η καλή προθέρμανση, η σταδιακή αύξηση της επιβάρυνσης και η ανάλογη αποθεραπεία.
  4. Δεν βοηθά στην απώλεια βάρους. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, όσο αυξάνεται η μυική μάζα τόσο τονώνεται ο μεταβολισμός. Άρα η προπόνηση με βάρη αποτελεί ιδανική επιλογή για απώλεια λίπους.
  5. Όσο περισσότερο προπονούμαστε, τόσο το καλύτερο. Για να έχει αποτέλεσμα η άσκηση δεν θέλει υπερβολές. Πρέπει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ προπόνησης και ανάπαυσης. 

βαρη γυμναστηριου

Επειδή όμως, είναι πολύ σημαντική η σωστή τεχνική στην εκτέλεση των ασκήσεων με βάρη, απευθυνθείτε σε εξειδικευμένο γυμναστή, για την αποφυγή τραυματισμών και φυσικά για την ταχύτερη επίτευξη των στόχων σας.

 

Be first to comment