ΤΡΕΞΙΜΟ Η΄ ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ;

Από την Αλίκη Ζωγράφου

 

Ίσως το πιο πολυσυζητημένο ερώτημα στον τομέα της άσκησης. Ποιο είναι καλύτερο; Η απάντηση όμως τελικά φαίνεται να είναι η εξής: Εξαρτάται το ζητούμενο!

 

Το τρέξιμο και οι ευεργετικές ιδιότητές του στο σώμα μας έχει αποτελέσει αντικείμενο αμέτρητων ερευνών οι οποίες επιβεβαιώνουν πως -με διαφορά- είναι το Νο1 άθλημα που επιτυγχάνει με τον πιο φυσικό τρόπο την απώλεια βάρους. Οπότε αν το ζητούμενο είναι να χάσεις βάρος επιλέγεις το τρέξιμο, μιας και συγκριτικά με το περπάτημα η καύση θερμίδων είναι κατά πολύ μεγαλύτερη. Και το σημαντικότερο… με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Ο αργός ρυθμός τρεξίματος, δηλαδή η αξιοποίηση μόνο του 55-60% της αντοχής μας, τρεις φορές την εβδομάδα για περίπου 15 με 30 λεπτά, εξασφαλίζει απώλεια βάρους, σύσφιγξη, γράμμωση αλλά και ψυχική υγεία. 



Το περπάτημα αποτελεί μια πολύ καλή σωματική άσκηση, ιδιαίτερα για όσους κάνουν καθιστική ζωή ή δουλειά γραφείου, με πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Συγκεκριμένα, έρευνες έχουν δείξει ότι τριάντα λεπτά περπάτημα την ημέρα αυξάνουν την παραγωγή ενδορφινών στον οργανισμό μειώνοντας τα επίπεδα του στρες, του θυμού και της κούρασης, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης γλαυκώματος, προστατεύουν από το κοινό κρυολόγημα και μειώνουν στο μισό τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ. Επιπλέον, οι κραδασμοί στις αρθρώσεις και την σπονδυλική στήλη είναι πολύ μικρότεροι συγκριτικά με το τρέξιμο, οπότε ενδείκνυται και για κατηγορίες ανθρώπων που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα ή έχουν ευαισθησία.



Και τα δυο αποτελούν μία εξαιρετική επιλογή για καρδιοαγγειακή προπόνηση.


Διαλέγεις λοιπόν, αυτό που θα σε βοηθήσει περισσότερο να φτάσεις στο στόχο σου, σύμφωνα πάντα με το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης και υγείας.

Καλές διαδρομές!

 

Be first to comment